Dla prasy

ProOptiBeef - podsumowanie

27 maja 2015 r. w Centrum Wodnym SGGW odbyła się Międzynarodowa Konferencja podsumowująca realizację projektu ProOptiBeef

Polski

Wołowina dla polskiego konsumenta

Czym kierują się polscy konsumenci przy wyborze mięsa wołowego – najniższą ceną czy dobrą relacją jakości do ceny? Na jakie parametry produktu zwracają największą uwagę? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań szukali naukowcy i przedstawiciele branży w ramach projektu ProOptiBeef.
 

Polski

ProOptiBeef – korzyści dla hodowców bydła

W tym roku dobiega końca Projekt pt. Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią „od widelca do zagrody”. Ważnymi odbiorcami jego rezultatów są hodowcy i zakłady mięsne.

Polski

ProOptiBeef – prekursor inteligentnego rozwoju

Interdyscyplinarny Projekt naukowy ProOptiBeef kończy się  dużym sukcesem - kilkanaście przedsiębiorstw współpracujących z jednostkami naukowymi, ponad 70 publikacji naukowych...

Polski

Od widelca do zagrody

Chcemy zbudować europejską markę wołowiny wysokiej jakości – informuje dr hab. prof. SGGW Agnieszka Wierzbicka, kierownik Projektu ProOptiBeef

Polski

Produkt wyjątkowy – wołowina w opakowaniu

Ten projekt naukowy bada też stosunek polskich konsumentów do pakowanego mięsa i szuka sposobów na zmianę ich niezbyt pozytywnego nastawienia.
„Polacy nie mają zaufania do mięsa pakowanego, które kojarzy się im z mięsem niepewnym, „ładne z wierzchu, nie wiadomo co pod spodem…” – zauważa Jerzy Wierzbicki.

Polski

Czego oczekują konsumenci?

Firmy, które zdecydują się produkować wołowinę w systemie QMP, otrzymają narzędzia skutecznej komunikacji z konsumentem.

Wołowina do smażenia, do pieczenia lub duszenia.

Polski

System na wzór tego, co zrobili Australijczycy

Realizacja projektu naukowego „Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią od widelca do zagrody” ma doprowadzić do opracowania polskiego standardu mięsa wołowego na wzór tego, co zrobili Australijczycy, gdy w latach 90. doświadczyli drastycznego spadku konsumpcji tego mięsa; a także określić nowe zasady komunikacji z konsumentem. Chcemy posłużyć się ich koncepcją znakowania mięsa zgodnie z jego jakością rozumianą jako satysfakcja konsumenta - mówi prof. Krystyna Gutkowska, przewodnicząca komitetu organizacyjnego konferencji.

Polski

Projekt z wizją, na lata

Wołowina z przyszłością, to mięso kulinarne produkowane w systemie gwarantowanej jakości QMP. To projekt z wizją, na lata.

Konferencja i projekt badawczy będący jej zaczynem są filarem budowy segmentu wołowiny kulinarnej w Polsce. To wyjątkowe wydarzenie ma przede wszystkim wytyczyć krótką i prostą drogę transferu wyników badań i osiągnięć naukowych do praktyki rynkowej. Jego celem jest wskazanie dróg rozwoju segmentu wołowiny kulinarnej w Polsce.

Polski

Zapraszamy na Konferencję

Szanowni Państwo,

Polacy niewiele wiedzą o wołowinie, nie rozumieją, czym jest wołowina kulinarna.
Czas obalić stereotypy związane z tym gatunkiem mięsa – że jest twarde, trudne
do przyrządzenia i drogie. Warto zmienić kulinarne upodobania Polaków, bo soczysta,
krucha i smaczna wołowina, to mięso z wielkim potencjałem i z przyszłością.
Oznakowana i certyfikowana wołowina kulinarna ma szansę ożywić rynek tego mięsa
w Polsce.

Polski

Strony

Komitet Honorowy

 

Patronat Honorowy

Patroni Branżowi

        

Patroni Medialni

          
      

 

Ogranizatorzy